nie można wyświetlić obrazka

Oferta szkoleniowa


Oferta skierowana jest do profesjonalistów zajmujących się pomaganiem (lekarzy, psychologów, pedagogów, psychoterapeutów itp.), studentów oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką.

czas trwania szkolenia: 8 godzin

koszt: 300 zł

minimalna liczba uczestników: 6


I. Podstawy pracy terapeutycznej z klientem uzależnionym i współuzależnionym

Program szkolenia:

a. Diagnoza uzależnienia i współuzależnienia.

b. Motywacja pacjenta do leczenia.

c. Źródła oporu przed zmianą.

d. Postawa osoby pomagającej wobec osoby uzależnionej/współuzależnionej.

e. Trudne sytuacje w kontakcie – sposoby radzenia sobie.

f. „Pierwszy kontakt z pacjentem uzależnionym/współuzależnionym” – ćwiczenia praktyczne – odgrywanie scenek terapeuta-pacjent oraz udzielanie informacji zwrotnych.

g. Podsumowanie i ewaluacja szkolenia.


II. Uzależnienia behawioralne- diagnoza i podstawy pracy terapeutycznej

Program szkolenia:

a. Kryteria diagnostyczne uzależnienia według ICD – 10.

b. Charakterystyka uzależnień behawioralnych (hazard, zakupoholizm, seksoholizm, uzależnienie od Internetu, kompulsywne objadanie się)

c. Specyfika pracy terapeutycznej z pacjentem uzależnionym behawioralnie.

d. Formy pomocy dla osób z uzależnieniami behawioralnymi.

e. „Pierwszy kontakt” – ćwiczenia praktyczne – scenki terapeuta – pacjent i udzielanie informacji zwrotnych.

f. Podsumowanie i ewaluacja szkolenia.


III. Zaburzenia odżywiania – diagnoza i podstawy pracy terapeutycznej.

Program szkolenia:

a. Kryteria diagnostyczne zaburzeń odżywiania według ICD-10.

b. Specyfika poszczególnych zaburzeń odżywiania.

c. Specyfika pracy terapeutycznej z osobami chorującymi na zaburzenia odżywiania.

d. Postawa osoby pomagającej w kontakcie z osobą z zaburzeniami odżywiania.

e. „Pierwszy kontakt” – ćwiczenia praktyczne – scenki terapeuta – pacjent

f. Podsumowanie i ewaluacja szkolenia.


IV. Metoda "redukcji szkód" w terapii uzależnień

Program szkolenia:

a. Definicja metody redukcji szkód.

b. Porównanie metody opartej na całkowitej abstynencji z metodą redukcji szkód w terapii uzależnień.

c. Postawa terapeuty w pracy metodą redukcji szkód.

d. Zastosowanie redukcji szkód w terapii uzależnień.

e. Ćwiczenia praktyczne – zastosowanie metody redukcji szkód w pracy terapeutycznej z pacjentem/klientem.

f. Podsumowanie i ewaluacja szkolenia.